ناجیان کوهستان
جنتیان بازدید : 152 سه شنبه 02 خرداد 1391 نظرات (2)

گزارش کامل تست استانی

سومین اردوی آمادگی انتخابی تیم کوهنوردی استان خراسان جنوبی

باتوجه به فراخوان این هیئت افراد شرکت کننده راس ساعت 22 شب در میدان قدس مورخ 27/2/91 حضور به هم رساندند اتوبوس ایران پیما ساعت 23 از بیرجند به سمت تربت جام حرکت کرد . از شهرهای استان فقط 2 نفر از بشرویه شرکت کردند که دو راهی روم به تیم ملحق شدند .

روز شمار برنامه :

روز اول مورخ 28/2/91

پس از رسیدن به تربت جام وعبور از روستای چهارچوب به روستای بزد رسیدیم که انتهای مسیر بود وماشین سواری تا پای کوه می رفت از تربت جام تا چهرچوب 10کیلومتر واز چهار چ.ب تا بزد 4 کیلومتر واز بزد تا پای کوه 1کیلومتر مسافت بود ساعت 15/9از اتوبوس پیاده شدیم همنوردان پس از تعویض لباس وآماده کردن کوله ها ساعت 10از کنار جوی آب سیمانی به سمت دره پلنگ آباد راه افتادیم انتهای دره پارکینگ ماشینها تیم تقسیم شد آقایان به سرپرستی حمید عیلکی نژاد و بانوان به سرپرستی سید مهدی حسینی راهی شدند آقایان از سمت راست دره روی یال قرار گرفتند وبانوان سمت چپ یال را سرعتی از پاکوب بالا رفتیم گودی یال زیر مسیر سنگنوردی ساعت 11 همگی کوله ها روخالی کرده تا سرپرست وسایل انفرادی وابزار فنی را بررسی کردند. ساعت 35/11 بولدرینگ کار کردیم مسیر رو یال دست به سنگ داشت وهمگی باتوم ها را جمع کردند ساعت 12 روی یال خمیده روبروی پناهگاه بودیم .مسیر بالا وپائین یال را سرعتی با کوله وبدون کوله تمرین کردیم بعد از تمرین استراحت 7 دقیقه ای داده شد جهت خوردن آب وتنقلات . مرتضی موذن زحمت کشیده بود وگرمک آورده بود خوردیم . دوباره از بالاترین نقطه یال فرود آمدیم از روی تیغه که دست به سنگ داشت پائین آمدیم ساعت 15/13 انتهای دره پلنگ آباد سمت راست استراحت ونهار میل شد آب کمی در رودخانه فصلی جاری بود ساعت 14 مجدد  براه افتادیم به سمت قله . یال زیر قله شیب تندی داشت ودر طول برنامه هر یک از همنوردان جلو دار وعقب دار می شدند تا مشخص شود که همکاری تیمی وقدرت و جسارت هر فرد در چه حدیست . از اینجا به بعد سرپرست برنامه هر 15 دقیقه یک نفر از همنوردان را سرپرست انتخاب می نمود تا خلاقیت و تکنیک سرپرستی مشخص شود زمانیکه مسعود خسروی سرپرست شد با توجه به خلاقیت وتجربه خود در کار امداد ونجات کارگاه آموزشی امداد ونجات برگزار کرد که بسیار آموزنده بود . مصدوم که آقای امین الماسی بود شیب تند خاکی که پر از علفزار بود الا رفتیم تا به صخره ها رسیدیم همنوردان در مسیر دست به سنگ شدند و بولدرینگ کار کردند روی یال ونرسیده به خط راس با تیم بانوان که از جبهه شرقی به قله صعود کرده بود واینک از یال غربی در حال فرود از قله بود برخورد کردیم  . بعد از سلام وخداقوت وبررسی تیم جداشدیم    واز سنگاب های موجود در روی یال ظروف خود را آب کردیم مسیر دوباره صخره ای بود وسنگها ریزشی روی خط راس آب وتنقلاتی خوردیم سه نفر از همنوردان عقب مانده بودند سرپرست داوطلب خواست جهت حمل کوله ها که دوستان همکاری گروهی کردند . ساعت 17 قله بزد به ارتفاع 2860 صعود شد . زیر قله در کنار جان پناه فلزی شهید محمد رضا جامی که در سال 86توسط جمعی از کوهنوردان تربت جامی درست شده بود به دستور سرپرست کمپ شب مانی بود 3 دقیقه وقت چادر زدن داده شد هر چند بیشتر شد اما چادرها برپا شدند ساعت20 جلسه معارفه وانتقاد وپیشنهادات برپا شد وساعت 30/22 همگی در چادرهایشان خوابیده بودند ساعت 2بامداد سوت بیدارباش زده شد 5 دقیقه وقت جهت جمع شدن چادرهابود که بیشتر طول کشید

روز دوم 29/2/91

ساعت 30/2 بامداد تیم مسیر فرود خود را به سمت پناهگاه یا علی شروع کرد 200 متر مانده به پناهگاه تیم بانوان به ما رسیدند که مجددا صعود به قله شروع شد . روی یال که قرار گرفتیم دوباره فرود به سمت پناهگاه یا علی در ساعت 10/4 بامداد دستور بر پایی کمپ نرسیده به پناهگاه داده شد. همنوردان در چادرها مشغول درستد کردن چای وخوردن تنقلات واستراحت بودند که ساعت 35/4 بامداد دوباره سوت اماده باش زده شد وحرکت به سوی خط راس شروع شد بعضی ها با کوله حمله وبعضی ها بدون کوله بودند . تا روی یال رفتیم که با چند تن از همنوردان به جان پناه طبیعی که در دره پشتی قرار داشت رفتیم که با دستور برگشت همه به سمت محل کمپ برگشتیم در محل کمپ وضعیت نفرات ووسایل همراهشان مورد بررسی قرار گرفت  سپس جمع آوری کمپ وحرکت به سمت پناهگاه یا علی .دیگر آفتاب طلوع کرده بود . چشمه در فاصله 100متری زیر پناهگاه قرار داشت که همنوردان برای برداشت آب بدان مراجعه کردند صرف صبحانه به دستور سرپرست داده شد و در حین خوردن صبحانه مجددا فراخوان برپایی کمپ زده شد برپایی چادرها در 3 دقیقه و جمع آوری پس از آن . 10 دقیقه بعد فرود به سمت پایین آغاز گردید در زیر کمپ سنگ بزرگی بود که تراورس مسیر در آن انجام پذیرفت و مجددا فرود به سمت پایین انجام پذیرفت  ساعت 8 بدستور سرپرست کارگاه آموزشی صعود وفرود زده شد که کارگاه ایستا وپویا تکنیکهای صعود آموزش داده شد تمامی همنوردان داز کارگاه صعود وفرود نمودند ساعت 40/9 در همان مکان برگه های نظر سنجی توزیع شد . با خلاقیت سرپرست از نفرات خواسته شد تا خود به خود نمره دهند و از منظر خود نیز نفرات تیم را اولویت بندی کنند . پس از انجام کارگاه و نظرسنجی که هر کدام جداگانه در دوتیم بانوان وآقایان انجام پذیرفت تیم ها نیز جداگانه به سمت پایین حرکت کردند ساعت 12 ظهر به قرارگاه نیروی هوایی رسیدیم که پس از دقایقی انتظار با مینی بوس به سمت روستا و منزل آقای عیلکی نژاد حرکت کردیم تا 13 در منزل ایشان دست وصورتی شستیم و پس از صرف چای وتعویض لباس به سمت اتوبوس براه افتادیم .برای صرف ناهار در رستورانی  در تربت جام توقف کرده و در ساعت 30/14مسیر خود را به سمت بیرجند ادامه دادیم . ساعت 22 در میدان ابوذز پیاده شدیم وهمنوردان از همدیگرخداحافظی کردند تا صعودی دیگر . خدا را شکر می گویم که صعود موفقیت آمیزی با کسب تجربات گرانبهایی را داشتیم . لذا از حمایتهای ریاست محترم هیات کوهنوردی استان – دبیر محترم هیات وسایر دست اندرکاران اجرای این برنامه تشکر می نمایم. در پایان از اقای حمید عیلکی نژاد سرپرست محترم برنامه کمال تشکر وقدردانی را می نماییم که تجربیات چند ساله خود را در اختیار تیم قرار دادند .

به امید صعود های موفقت آمیز دیگر در بلندای کوهها . وکسب افتخارات ملی برای استان

سرپرست برنامه : حمید عیلکی نژاد

تیم آقایان :

مسعود خسروی – نیما یساری – سیدرضا حسینی – امین الماسی – ایمان بهدانی – محمد عباس نیا – مرتضی موذن – امیرحسین رستگار – محمد بارانی – علیرضا عارفیان – حسین جنتیان – امیر علوی و سید مهدی حسینی

تیم بانوان :

طیبه صباغی – سارا خورسندی – زینب رضازاده –فرشته نظری – یاسمین کوثری – زینب حاجی زاده – سمیه حاجی زاده – معصومه کیانی

گزارش : سید رضا حسینی

منبع: http://sk-climbing.ir/index.php?obj=Page&task=Show&code=1

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط t.g در تاریخ 1348/10/11 و 20:51 دقیقه ارسال شده است

afarin............شکلکشکلک

این نظر توسط بشرويگي در تاریخ 1348/10/11 و 8:12 دقیقه ارسال شده است

دم بچه هاي بشرويه و کوهنوردان بشرويه اي گرم .